Paris Metro dünyanın en büyük yeraltı demiryolu biri değil iş yerinde kenar uydu teknolojiyi bulmak için beklediğiniz yerde bir tür olduğunu. Ama son bir buçuk yıl için uydular için Avrupa Uzay Ajansı (ESA) tarafından geliştirilen bir soğutma sistemi daha konforlu Metro Hattı One Trenler yapıyor. Yeni soğutma sistemi hareketli parçalar olmadan çalışır ve maliyetleri tasarruf ederken yolcular tarafından zevk için daha fazla alan boşaltır.
Hiç bir elektrik kesintisi sırasında bir yeraltı tren yakalandı olduysan, sen durum yakında sadece son derece sinir bozucu, ama aynı zamanda çok sıcak olur fark etmişsinizdir. Bir yeraltı tren her bir 100 watt akkor ampul kadar ısı dışarı koymak yolculara, ek ısı üreten makine her türlü doludur çünkü. Bir yeraltı demiryolu tüneli gibi bir silindir, bu ısı gitmek için herhangi bir yer yok, yani bir trende soğutma sistemi conks zaman, işler çok hızlı bir şekilde çok tatsız alabilirsiniz. sorun bu ısıyı kontrol eden makine, gürültülü, hantal arıza eğilimli çalıştırmak için pahalı ve trende çok yer kaplıyor olması. Fransız nakliye şirketi Alstom uzakta anda trenler en serin büyük hayranları ile yapmaya karar zaman, bu ESA ve uzay teknolojisi spin-off programa döndü.
Onların elektronik kızartma sonuna kadar değilse Güneş'in sürekli parlamasını ve Dünya atmosferinin koruyucu yararı olmadan tabi, uydular, çok serin kalmak gerekir. On Earth, bilgisayarlar gibi büyük cihazların küçük olanları, tabletler gibi, serinlemek için hava konveksiyon kullanırken ısıyı taşımak için devre kartlarına genelinde hava üflemek için fanlar kullanarak serin tutulur. Ama uzayda havasız, bunların hiçbiri bir seçenek vardır. Ayrıca, fanlar bir uzay ortamında çok iyi yapmazsanız parçaları ve motorları, hareketli kullanın.
ESA'nın çözüm atık ısı uzağa taşımak için ısı boruları kullanan hareketli parçalar olmadan gelişmiş bir soğutma sistemi oldu. Bunlar bakır, paslanmaz çelik veya plastik tüpler sıcak noktalar ve Sunward ve leeward taraf arasındaki olarak uyduda soğuk noktalar arasında bir kapalı döngü çalışır sıvıyla doludur. Sıvı dolaştığı; İki noktalar arasındaki sıcaklık farkı kullanarak uyduyu soğutmak için. Bu çok düşük bir kaynama noktasına sahiptir, ve uzay aracı sıcak tarafta buhar haline dönüşür. Serin tarafını ulaştığında, buhar yoğunlaşır ve döngü tekrar başlar.
ESA teknolojisi ayrıca bilgisayar çipleri gelen domuz ahırlarına kadar her şeyi ile çalışabilir diyor olsa bir hava ısı değiştirici ile birlikte bu kılcal eylemini kullanarak, ısı borusu teknolojisi, Metro trenlerinde geleneksel mekanik fanlar değiştirir. Bu arada, umut Fransız demiryolu taşımacılığında diğer trenler için soğutma sistemini genişletmektir. "Şu anda, Paris metro hattı üzerinde bir tane deney var," Alstom'un Sebastian Nicolau diyor. "Ama potansiyel olarak biz TGV gibi Metropoller, banliyö trenleri, ve yüksek hızlı trenler tramvay gelen tüm farklı trenler için bu çözümü önerebilir."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder